Sedan 1998 har vi stöttat unga entreprenörer som vill förverkliga sina affärsidéer. Efter 20 år på Umestan går vi in i en ny fas då verksamheten flyttar till nya lokaler i centrala Umeå och i samband med det passar vi på att lansera en ny grafisk profil som ska spegla verksamheten i den nya miljön.
– Tillsammans med Umeå Kommun, Umeå kommunföretag och våra fantastiska entreprenörer satsar vi nu stort och skapar en attraktiv innovationshubb för unga mitt i centrala Umeå. Vi tänker stort, djärvt och framåt och passar samtidigt på att ta ett grepp om den visuella identiteten, berättar Lena Öhlund, verksamhetsledare BIC Factory.
Den 1 december sker inflyttningen till de nya lokalerna och den nya skylten pryder redan sin plats. Det grafiska uttrycket har vuxit fram i dialog med grafikern Johan Bodén, som bland annat är verksam som prisad pedagog vid institutionen för informatik, Umeå universitet.
– Med logotypen vill vi visa att hos oss bubblar det av liv och kreativitet. Vi är mångt och mycket en företagsfabrik som fram till idag har genererat 123 aktiva företag, något som vi är stolta över och vill signalera tydligare mot vår målgrupp, säger Lena.