Medfinansieras av Europeiska unionen

BIC-företag förenklar arbetet med service och underhåll

Johannes Nylund, Service Node, gör platser och maskiner smartare och förenklar arbetet med service och underhåll.
Johannes Nylund, grundare av Service Node

Service Node gör platser och maskiner smartare och förenklar allt arbete med service och underhåll. Med hjälp av smarta taggar (s.k servicenoder) som bygger på NFC och QR-teknologi, kan användare enkelt komma åt digital underhållsinformation direkt i sin smartphone.

– Exempelvis kan hyresgäster läsa av servicenoden för att göra en felanmälan medan servicepersonal kan rapportera att de varit på plats och utfört sitt arbete. Fastighetsägaren kan i sin tur följa allt som rapporteras in i realtid och även planera för kommande service och underhåll, förklarar Johannes Nylund, grundare av Service Node.

Målgruppen för tjänsten är bland annat fastighetsägare, serviceföretag och ägare av utrustning. Efter två års utveckling av systemet flyttar företaget in på BIC Factory för att helhjärtat fokusera på försäljning.

– Att bygga system tar tid och kostar pengar men nu är vi redo att introducera tjänsten på allvar till marknaden. Många av de företag som vi vänder oss till jobbar idag analogt och vi vet att de skulle kunna bli ännu mer effektiva genom att arbeta helt digitalt. Miljön på BIC Factory ger mig ett bra sammanhang och bästa förutsättningar för att lyckas med det, säger Johannes Nylund, Service Node.

– Det ska bli spännande att följa företagets resa, inte minst då tjänsten i sig har stor potential även internationellt, säger Kerstin Edvardsson, projektledare BIC Factory.

Dela inlägget

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Senaste nyheterna