Rivia Sports tar nästa steg mot framtidens handel. Satsningen innebär större fokus på e-handel i kombination med event i form av popup-butiker runt om i Sverige och Europa samt event i företagets egna lokaler på Rådhusesplanaden 13 i Umeå.
– Vi följer kundernas agerande och de trender vi ser på marknaden, berättar grundaren Rivia Oliveira.
Allt fler köp görs online idag och företag utvecklar ständigt nya lösningar för att överbrygga de utmaningar som finns med e-handel, såsom att erbjuda fri frakt och retur för att kunna prova kläderna innan ett köp. Dessutom väntas virtual reality och augmented reality ha betydelse för utvecklingen av e-handeln i framtiden. Med ett ökat fokus på e-handel hoppas Rivia Sports få större möjlighet att konkurrera på en internationell marknad.
Personlig kundkontakt är fortfarande viktig
– Trots att traditionell handel övergår till e-handel ser vi att kunderna förväntar sig unika och personliga köpupplevelser. För att möta förväntningarna kompletterar vi e-handelsupplevelsen med event. Vi kommer att finnas i popup-butiker runt om i Sverige, närmast tillsammans med Sisters in Law i The Lobby i Stockholm, säger Rivia Oliveira.
Rivia Sports butik på Rådhusesplanaden 13 kommer att ändra utseende och omvandlas till ett community med företag som delar Rivia Sports arbetssätt, däribland butikspartnern uMe Store. Dessutom ska lokalen anpassas för att kunna arrangera lokala event. Butikens ordinarie öppettider upphör därför den sista juli 2018.