Med rätt tonläge kan musik hjälpa ett varumärke att föra fram sitt budskap mer effektivt. Det menar Oskar Lindskog, grundaren till Make Waves som är en studio för musik- och ljuddesign i Umeå. Företaget fokuserar på ljud i marknadsföring. Kort sagt hur ett varumärke låter.

För att på bästa sätt integrera musik och ljud i marknadskommunikation arbetar Make Waves strategiskt och konceptuellt med ljudets roll i ett varumärkes identitet. Make Waves hjälper företag att ta fram en ljudprofil, med skräddarsydd musik- och ljuddesign som lever i symbios med varumärkets värderingar och målgrupp.

Grundaren Oskar Lindskog har en passion för ljud- och musikskapande och den rollen som musik spelar i marknadskommunikation. Han har de senaste åren varit verksam i Berlin som kompositör och ljuddesigner och skapat musik till reklamkampanjer på webb, tv och evenemang för varumärken som Wella, Converse och ING-DiBa.

Kontakt:

oskar@makewaves.se
072-940 01 05

Web: http://www.makewaves.se
Facebook: www.facebook.com/makewavessweden/