SurfaceScreen

Företaget grundades av Marcus Brattfeldt och Mohammed Jamal, två sanna entreprenörer som båda har erfarenhet inom företagande. Idén till företaget kom redan för ett år sedan då de började lägga grunden till vad som idag är SurfaceScreen. Det var på grund av en avsaknad av impregneringsspray med miljövänligt innehåll som tankarna till företaget kom. Eftersom dessa produkter oftast innehåller både miljö- och brandfarliga ämnen såg Marcus och Mohammed en stor potential i att ta fram en produkt som skyddar textiler- fast på ett miljövänligt sätt.

Efter en omfattande omvärldsbevakning fann de en producent i Australien med en produkt som matchade deras förväntningar – en impregneringsspray för textiler som är vatten- och mineralbaserad samt ekologiskt nedbrytbar. De bestämde sig därmed för att plocka upp den redan utvecklade produkten och skapa ett distributionsavtal för hela norden.

”Det är en mycket effektiv och miljövänlig spray. Efter ett spray klarar sig tyget från att fläckas ned. Till och med rödvin går bra att spilla – det rinner bara av”, menar Marcus Brattfeldt.

Företaget fokuserar nu på försäljning i Sverige och Finland men kommer senare även att rikta in sig på Danmark och Norge. På sikt hoppas de även nå ut till andra europeiska länder. Marcus och Mohammed har även två andra delägare med sig, Jeff Lundberg och Viktor Eriksson, som ska jobba med försäljningen samt ytterligare två säljare som arbetar i södra Sverige. För att kunna satsa på företagandet till hundra procent har de nu flyttat in på BIC Factory där de omges av andra företagare i samma situation.

”Det känns skönt att vara i ett sammanhang bland andra entreprenörer. Att vara i en miljö där det pratas företagande är en av de största anledningarna till varför vi sökt oss hit. Här hjälper alla varandra och det finns ett bra nätverk plus att vi nu kan skilja på jobb och hemmet”, Säger Marcus Brattfeldt.

Framöver väntas hårt arbete men Marcus och Mohammed bedömer potentialen på marknaden som stor och de ser båda ljust på framtiden.

”Nu måste vi bygga ett starkt ”brand” och det känns både kul och utmanande. Vi är inte rädd för utmaningar, vilket jag tror alla vi entreprenörer har gemensamt”, menar Mohammed Jamal.

Vi önskar dem lycka till med företaget och företagandet!

Här kan du läsa och se mer av produkten.

2017-07-13T10:41:16+00:00